Jak zacząć ćwiczyć po dłuższej przerwie

Aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Niestety czasami dość trudno zmotywować się do regularnych ćwiczeń. Większość z na ma sporo obowiązków. Dlatego nie za bardzo mamy ochotę na wizyty na siłowni. W takiej sytuacji świetną opcją są treningi w domowym zaciszu.

Jak ćwiczyć w domu?

Na początek powinniśmy realnie ocenić nasze zdrowie i kondycję. W razie wątpliwości warto udać się do lekarza pierwszego kontaktu. Specjalista zaleci wykonanie podstawowych badań.

Jeśli od dawna nie ćwiczyliśmy to wracajmy do regularnej aktywności fizycznej stopniowo. Na początek możemy po prostu spacerować, pływać czy jeździć na rowerze. Z biegiem czasu możemy zwiększyć intensywność naszych treningów. Jednak może się zdarzyć, pogoda nie dopisze i nie będziemy mieć ochoty na wyjście na świeże powietrze.

W takich sytuacjach warto mieć sprzęty, które urozmaiconą ćwiczenia w domu. Na początek możemy postawić na rower stacjonarny. Taki sprzęt ma wiele zalet. Podstawowe modele nie kosztują zbyt wiele. Dodatkowo rower stacjonarny nie zajmuje dużo miejsca. Dlatego bez problemu zmieści się nawet w małym mieszkaniu. Z tego sprzętu może korzystać praktycznie cała rodzina. Nawet osoby starsze czy panie w ciąży.

Treningi na rowerze stacjonarnym mają tę zaletę, że w ich czasie można robić inne rzeczy. Oglądać filmy, słuchać audiobooków czy przeglądać strony internetowe. To świetna opcja dla osób, które chcą efektywnie wykorzystać każdą chwilę. 

W jakie inne sprzęty do ćwiczeń warto zainwestować?

Na pewno przyda się mata do ćwiczeń. Możemy ćwiczyć na niej jogę pilates czy wykonywać ćwiczenia aerobowe.  Mata dobrej jakości nie przesuwa się i dzięki temu zapewnia nam bezpieczeństwo w czasie treningu. Poza tym maty do ćwiczeń wykonane są z materiałów syntetycznych. Dzięki temu bardzo łatwo można je utrzymać w czystości. 

Inne przydatne i jednocześnie niedrogie gadżety do ćwiczeń,  to ciężarki i skakanka. Te pierwsze pozwolą na ładne wyrzeźbienie mięśni. Natomiast skakanka, zazwyczaj kojarzy się z zabawką dla dziewczynek. To nie do końca prawda. Z tego przyrządu gimnastycznego bardzo chętnie korzystają zawodowi bokserzy.

Skakanie na skakance poprawia koordynację i wytrzymałość. Dodatkowo paniom pomaga pozbyć się cellulitu…

Warto pamiętać, że pierwsze treningi nie muszą być przyjemne. Może się zdarzyć, że będą bolesne. Zwłaszcza jeśli nasze ciało nie nawykli do regularnych ćwiczeń. 

Z biegiem czasu nasza kondycja będzie się poprawiać, a my zauważymy pierwsze zmiany w naszym wy wyglądzie i samopoczuciu.